top of page
  • אברהם קולט

המלצות לשימוש בריא בטלפון סלולרי

- הקרינה - רק בזמן השימוש: כאשר המכשיר הסלולרי פועל, אך אינו נמצא בשימוש, פליטת הקרינה הסלולרית היא מינימלית. עם זאת, המדענים עדיין לא חקרו מספיק על מנת לקבוע האם מצב של "סטנד ביי" מהווה סכנה בריאותית למשתמש במכשיר או לא, ובאיזו מידה.

- הטווח הבטוח: 20 ס"מ מרחק מהמכשיר. הקרינה הנפלטת ממכשירי טלפון סלולריים היא קרינת רדיו שעצמתה יורדת כפונקציה רבועית של המרחק. לכן, לא מומלץ להחזיק את המכשיר בכיס או להניח אותו על הגוף, כי ברגע שתיכנס שיחת טלפון, הקרינה תפגע ישירות בגוף. במרחק של 20 ס"מ, עוצמת הקרינה של המכשיר יורדת באופן משמעותי ולא מגיעה לאיברי הגוף, בכל מקרה שהטלפון נמצא במצב פעיל, עדיף לא לשאת אותו על הגוף.

- אוזניה או דיבורית אינם מספיקים: הכלים הללו מאפשרים לדבר בסלולרי ללא סכנה לבריאות, אבל רק בתנאי שמקפידים להחזיק את המכשיר עצמו רחוק מהגוף. יש לזכור שהקרינה נפלטת מהטלפון עצמו ולכן אם נחזיק את המכשיר בכיס ונדבר באמצעות אוזניה, הרי שלא פתרנו בכך מאום.

- טעינה נעימה: כאשר הטלפון בטעינה נפלטת מהמטען אנרגיה חשמלית, ולכן כדאי לשמור על מרחק של 2 מטרים בין המכשיר לגוף כטווח ביטחון.

בהחלט לא מומלץ להניח את הטלפון לטעינה ליד המיטה במהלך הלילה, לאנשים שנוהגים להשתמש בטלפון כשעון מעורר ומטעינים אותו במקביל, מומלץ לרכוש שעון מעורר רגיל.

- לא לדבר בזמן הטעינה: השילוב של האנרגיה החשמלית המופצת בעקבות הטעינה עם קרינת גלי הרדיו הנפלטת מהמכשיר - אינו מומלץ.

- הקרינה לא מושפעת ממצב הסוללה: עוצמת הקרינה שנפלטת מהטלפון עצמו אינה מושפעת ממצב הסוללה. כלומר, בין אם הסוללה ריקה או מלאה, עוצמת הקרינה שנפלטת מהמכשיר תהיה זהה (בהנחה ששאר המשתנים זהים).

- הקליטה משפיעה על הקרינה: ככל שרמת הקליטה חלשה יותר, כמות הקרינה המשודרת מהמכשיר הסלולרי גבוהה יותר.

- שתקו באוטובוסים ובמעליות: כדאי להימנע מהניסיונות הכושלים בדרך כלל להיכנס למעלית תוך כדי שיחה. עיקרון זה נגזר למעשה מהסעיף הקודם: הקליטה במעליות וגם באוטובוסים בדרך כלל חלשה יחסית למרחב הפתוח, ולכן רמת הקרינה שנפלטת מהמכשיר אל הגוף גבוהה יותר.

- ילדים לא צריכים סלולרי: ילדים הם אוכלוסיה רגישה ולכן מומלץ לנקוט יתר זהירות כשמדובר בהם. ראש הילד הוא קטן והקרינה מתפזרת בו באופן שונה, כאשר צפיפות ההספק ליחידת שטח של פני המוח גדלה. בנוסף לכך, חשוב לזכור שילד בן עשר, אחרי 30 שנות שימוש בסלולרי יהיה רק בן 40, והסיכוי שלו לצבור חשיפת יתר לקרינה הוא גבוה יותר. לכן, כדאי לדחות ככל הניתן את הגיל בו ניתן הסלולרי, ולצמצם במידת האפשר את משך השיחות שהילד מקיים.


bottom of page